Mc semester på Åland

 Ålands tur med mc blev det efter att ha kollat väderkartor och försökt hitta en plats i med hyfsat väder.
Blev en blöt resa ner med regn från Avesta till Grisslehamn men med regnställ på är det faktiskt inget problem. 
 
Liten sammanbiten under båtresan då det gungade lite .. är ju inte min starka sida men båtresan tar ju bara 2 timmar så det gick bra.
Vi hittade en fin camping på Eckerö som hette Söderhagen och som visade sig vara ett fint och trevligt ställe. Inte så mycket folk just och det fick bli vår utgångspunkt för dagsresorna runt Åland.
Åland är en väldigt vacker ö har jag konstaterat tidigare och den gjorde mig inte besviken denna gången heller.
Utsikten från tältet. Trots regn på nätterna och lite på dagarna så tittade solen fram lite då och då.
Det blev till och med ett bad i havet men visst var det friskt i vattnet måste ha varit runt 15-16 grader kanske, men efter en joggingtur på morgonen och med solen skinande så gick det inte att motstå.
 
 
 
Det var en dramatisk himmel som mötte oss på hemresan till Grisslehamn, mörka moln tornade upp sig samtidigt som blixtrarna avlöste varandra och solen sken : )
 
Blev några fina dagar på Åland : )
Regnet mötte oss i Grisslehamn så det vara bara på med regnstället igen ..

Kommentarer:

1 Eivor:

skriven

Vad är det för ytterst tjusig kavaljer som du campar med. Nu väcks min nyfikenhet.
fram med sanningen nu.
/Eivor

Svar: Naturligtvis är det maken som jag campar med vem annars ; )
viggomedmatte.blogg.se

Kommentera här: