Broloppet i Motala

Efter att fått ont i knät efter löprundan i onsdags så ananade jag oråd. Misstänkt löparknä på gång kanske men skam den som ger sig vila till söndagens lopp fick bli receptet. Ja lite smärtstillande och antiinflamatoriskt också förståss. Osäkerheten stor men man kan ju alltid kliva av om man får för ont ...
Vi for i alla fall ner mot Motala på lördagen jag, Tomas och Johanna tog in på ett väldig fint B&B och laddade upp inför söndagens lopp.
Laddade till tänderna :)
 
Jag hur gick det då ? Jo Tomas och Johanna sprang 5 km loppet och startade inne i Motala jag fick ta bussen till Skänninge för att komma till starten. Tomas och Johanna gjorde bra i från sig och tog sig i mål även om Johanna fick köa in i målet.
 
Sen var det min tur då, de första 6 km gick bra sen fick jag rejält ont i knät. Fick gå mycket och kunde springa lite då och då. Tänkte förs att jag skulle köra i alla fall 10 km och när jag passerat 10 så tyckte jag att tja jag har ju kommit halvvägs så då kan jag lika bra ta mig i mål. Att göra en bra tid var inte möjligt men jag sprang i alla fall 2 min snabbare än förra året i Stockholm.
 
Trots allt känner jag mig nöjd och måste säga att jag är imponerad av mitt supporterteam som till och med tog sig upp till motorvägen för att heja trots att de sprungit eget lopp och allt.
 
Bättre support kan man inte ha Tack Johanna och Tomas :)

Kommentera här: