Semester

 
 
Ja semestern löper på det är skönt att vara ledig. I går tog vi en promenad ner till Lappens för att köpa en glass. Och vi hittade en plats i skuggan där vi kunde sitta. Viggo fick även han smaka lite glass, dessutom hade jag med mig vatten till honom  eftersom det är så varmt. Men Viggo åt gärna lite glass i sin vatten skål ockå .
 
Och att äta glass utan att få det i hela ansikten är en konst som är svårt  när man köper glass på Lappens : )
Men gott är det i alla fall : )
 
Viggo har ju på gamla dar blivit lite av en utbrytar eller ska jag säga inbrytar kung, han har en förmåga att ta sig in i köket när vi inte är hemma. Eftersom vi inte har någon dörr in till köket har vi haft en kompostgaller i dörren som ska hindra honom från att ta sig in. Det har nu fått ställas på högkant då han hoppat in !! men i går när jag kom hem upptäckte jag att han trycker upp gallret för att ta sig in. Så nu får vi försöka stadga upp kompostgallret mera ... gårdagens byte blev dock bara en tom nudelpåse och lite hårdbröd ...
 
 

Kommentarer:

1 Yvonne E:

skriven

Kroniskt hungrig...? ;-)

2 Gudrun :

skriven

Ja något sådant kan det vara alla fall ett otroligt stark intresse för allt som går att äta : )

Kommentera här: